CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday, February 27, 2011

A GIRL'S HEART DESIRE


Sometimes,
I want to open my hijab,
and show the world,
that I too,
am beautiful in the people's definition.
But,
deep down here,
in my little heart,
I know that beauty is by definition,
a mystery.
and it is forever more rewarding,
to be beautiful in God's eyes.
Sometimes,
I want to wear ruffled dresses and tight jeans,
show off what I really look like,
under those baggy shirts and loosely fitted pants,
make a statement,
that I too,
have a figure and worth looking at.
But,
I know better,
to avoid entering the world of men's imagination,
for I love my future husband,
and I am ashamed,
what should be his, has already been unveiled by others.
Sometimes,
I want to show the world,
the other side of me,
the bubblier, bolder, and crazier me.
put myself on display,
for everyone to see,
to be desired, and admired upon.
But,
I know that eyes are not just eyes,
seeing is not just seeing,
image and respect are gained,
shame and humility deserve a better place,
Because in the end,
it is not just about me,
I carry a lot of impressions and expectations,
of what a Muslim girl should be,
I am covered by the word "Islam" the moment I walk out of my door,
So don't be selfish girl,
Can't you put behind your heart's desire for something worth fighting for?
Love is all it takes.
Love.
InshaAllah

Wednesday, February 16, 2011

COULD BE THE MOST PLEASANT AND DELICIOUS PARTS AND THE MOST MALIGNANT PARTS :)

Yazid IBn Hamn and Waki' have told us after Abdul Ashhab after Khalid Ar-Rab'i as saying:"Luqman was an Ethiopian slave who worked as carpenter.One day,his master ordered him to slaughter a goat and bring him the most pleasant and delicious two parts thereof.Luqman did so and brought him the tongue and heart..


The master asked:Did not you find anything more than these?Luqman said:No!After a while,the master ordered him to slaughter another goat and throw the most malignant two thereof.


Luqman slaughter the goat and threw the tongue and heart.The master exclaimed and said:I ordered you to bring me the most pleasant and delicious parts thereof and you brought me the tongue and heart,and i ordered to throwaway the most malignant parts thereof and you threw the tongue and heart,how can this be?


Luqman said:Nothing can be more pleasing than these if they were good,and nothing can be more malicious than these if they were malignant..... :)


take care of our heart..the most important is our TONGUE....please be a good muslim honey :)





Saturday, February 12, 2011

ALLAHUAKBAR :)

khususnya untuk para wanita dan diri sendiri...Sayidina Ali r.a menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia datang bersama Fatimah.Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis?

Beliau menjawab "Pada malam aku di-isra'-kan,aku melihat perempuan - perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan.Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Kerana, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.

Putri Rasulullah s.a.w kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya."Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya dimana otaknya mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya,tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya,diulurkan ular dan kalajengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri,di bawahnya dinyalakan api neraka.Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam ,memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka,otaknya keluar dari lubang hidung,badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta.

Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar,beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing,sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malaikat memukulnya dengan pentung dari api neraka," kata Nabi s.a.w

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

Rasulullah menjawab: "Wahai putriku,adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang TIDAK MENUTUP RAMBUT MEREKA sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

- Perempuan yang digantung susunya adalah isteri yang 'MENGOTORI' tempat tidurnya.

- Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang TIDAK TAAT KEPADA SUAMINYA,ia keluar rumah tanpa izin suaminya , dan perempuan yang tidak mahu mandi suci dari haid dan nifas.

- Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah kerana ia BERHIAS untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

- Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

- Perempuan yang diikat kedua kaki & tangannya sampai ke ubun2nya & dibelit oleh ular & kala jengking karena dia mampu mengerjakan solat & puasa tetapi dia tidak mahu berwudhuk & tidak solat serta tidak mahu mandi wajib. 

- Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah TUKANG UMPAT DAN DUSTA..Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang SUKA MEMFITNAH dan membenci suami.

"Mendengar itu,Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis juga.."

main masak-masak :)

aie nie @ mlm nie memang teramat laaa seronok....
idea tok buat kek batik tetibe muncul at dalam pale otak bebudak E-3-2..
mang havoc gile time nak buat tuh..first g cari barang kat 7E...
tapi tade...aku n jie jalan kaki je g n balik giant semate-mate 
na cari bebahan nak buat kek tuh..da rule UIA tak bagi students bwk kuali kejadah yang same waktu tuh...so,kitorang just gune tin biscuit JACOB'S,lilin dua batang.senduk kayu sponsored by asyraf a.ka. cerap..
hahahahaa..bapak lawak gila laaa haih...sgt2 laaa seronok..best memory laaa last2 sem 2 nih :)






p/s:gmb will upload lmbt seket :)

Thursday, February 10, 2011

ALLAH :)


Allah...
Jika ku tulis, ku karang lalu kirim pada-Mu,
Sudikah Kau membalasnya buat diriku?
Sebuah nota pada seorang aku,
Yang curang tak bererti lagi buntu,
Dalam menanggapi erti kehambaan pada-Mu.
Allah...
Ingin sekali aku memberikan nota cinta untuk-Mu,
Tapi aku malah jadi tidak tahu,
Mahu bermula dari mana,
Mahu mengakhirkan bagaimana.
Allah...
Apakah masih pantas untuk mulutku yang hina ini,
Menyebut nama-Mu Yang Agung itu,

Sunday, February 6, 2011

JANGAN PUTUS MEMINTA :)

TIPS DOA TERMAKBUL

1.Berdoa dengan ikhlas kepada ALLAH.
2.Memulakan dengan pujian kepada ALLAH n selawat
3.Bersungguh-sungguh ketika berdoa.
4.Berdoa dengan khusyuk dan rendah diri
5.Berdoa dengan sabar menanti unntuk dimakbulkan.
paling penting,JANGAN doa keburukkan,kecelakaan bagi orang lain dan memutuskan silaturrahim :)